6 Aralık 2013 Cuma

ANGEL KEK

Evet işte en güzel kek adı gibi melek kek puf puf  :)



Ben bu keki pasta yapmak içinde kullanıyorum.Keki ortadan ikiye ayırıp içine güzel bir krema üstüne de pudra şekeri veya arzunuza göre marmelat, reçel veya çikolata sosu döküp pratik kolay ve nefis bir pasta yapıyorum.

MALZEMELER:

  • 5 Adet yumurta akı
  • Yarım çay kaşığı Tuz
  • 1 Su bardağı toz şeker
  • 2 Tepeleme yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 Tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 Yarım limon 
SOS İÇİN :
Arzuya göre ne severseniz ben üzerine pudra şekeri dökmeyi tercih ettim vişne reçeli ,özellikle turunç reçeli de çok güzel oluyor.

YAPILIŞI:

Yumurta aklarımızı tuzla birlikte kabarıp 2 katına çıkana dek çırpıyoruz.Toz şekerin yarısını da yavaş yavaş 1 kaşık 1 kaşık ilave edip parlak bir görünüm elde edinceye kadar çırpıyoruz.
Son olarak yarım limonumuzu sıkıp ekleyelim.Daha sonra içine mısır nişastası,un ve kalan şekeri karıştıralım başka bir kapta karıştırıp yumurtaların içine yavaş yavaş karıştırarak ekliyoruz.
  • Kek kalıbımıza boşaltıp 180 derece ısınmış fırında 30-35 dk kadar pişiriyoruz.
  • 2 saat kalıp dan çıkarmadan soğutuyoruz.
AFİYET OLSUN ...