26 Haziran 2014 Perşembe

Buharda Çikolatalı Kek







İste nefis yumuşacık bir kek tarifi ölçüleri ben az tuttum minik bir pasta gibi oldu.Üstelik bu kekin diğer keklerden farkli bir özelliği var tencerede su buharinda pişiyor.

İşte tarif;

MALZEMELER

2 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı un 
1 yemek kaşığı kakao
1 tatli kaşığı vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu


YAPILIŞI

Yumurta ile şekeri mikserle iyice köpük köpük olana kadar çırpın.Kakao ve diğer tüm malzemeleri ekleyin 1-2 dk kadar daha karıştırın.

Tencerenin içine koyucağınız kalıbınızı  tereyağı ile iyice yağlayın.Ben borcam kullandım ve borcamin kenarlari tencerenin ucundan tutuyordu.(Benmari usulü çikolata eritir gibi düşüne bilirsiniz)Tencerenin yarisina kadar su koyup kekinizi kaliba döktükten sonra tencerenin içine yerleştirin üzerine ince bir havlu serin ve kapağıni kapatin.

Su kaynamaya başlayınca ocağın altini kisin.30 dk sonra kekinizin piştiğini fark ediceksiniz.



Ben üzerine çikolata eritip ceviz ve çilekle süsledim.Başka bir öneri daha kek hafif ılıken yanında dondurma ile yaz aylarında süper oluyor.

AFİYET OLSUN